Robert Doback :Listen. Listen to me. Dale,look, when I was a kid...when I was a little boy, I always wanted to be a dinosaur. I wanted to be a tyrannosaurus rex more than anything in the world.
I made my arms short and I roamed the backyard...and I chased the neighbourhood cats, and I growled and roared.
Everybody knew me, was afraid of me.
And then one day, my dad said : 
"Bobby, you're 17. It's time to throw childish things aside." And I said, "Okay, Pop."
But he didn't really say that, he said :
"Stop being a fuckin' dinosaur and get a job."
But, you know, I thought to myself :
"I'll go to medical school... I'll practise for a little while, and then I'll come back to it."
Dale :Dad...
Brennan :How is that a skill ?...
Robert Doback :But I forgot how to do it...
Dale :You're Human. You could never be a dinosaur...
Brennan : Yeah...
Robert Doback :Hey, I lost it...
Dale :Dad, What's the point ?...
Robert Doback :The point is : Don't lose your dinosaur.
Yeah. You know, I hated the way you guys were before. I meann I hated you. But it just kills me to see you so crushed and normal.
Listen to me, don't listen to me...
"Prestige Worldwide", that's what you gotta do.
Dale :You're saying we should go for it ?
Robert Doback : That's what I'm saying.
                                                                                                                                                            Stepbrothers - Adam McKay (2008)


Robert Doback : Ecoutez moi. Dale, écoute !
Quand j'étais gosse, quand j’étais un petit garcon. je rêvais d’être dans la peau d'un dinosaure, je voulais être un tyrannosaure rex et je le voulais plus que tout au monde.
Je recroquevillais mes bras et j'errais dans notre petit jardin et je chassais les chats en grognant et en hurlant ; tout le monde me connaissait et me redoutait.
Et un jour mon père m'a dit : "Bobby, tu as 17 ans tes gamineries ont durées assez longtemps
et j'ai répondu : "oui, papa".
Mais c’était pas vraiment ses mots il a dit : "Arrête de faire ce putain de dinosaure et trouve un travail."
Mais vous savez, j'ai réfléchi,  je me suis dit : je fais mes études de médecine, je pratique juste un petit peu et ensuite je m'y remettrai...
Dale : Papa...
Brennan : C'est un métier Dinosaure ?
Robert Doback : Mais j'ai oublié comment faire
Dale : T'es humain; tu seras jamais un dinosaure
Robert Doback : Ouais... je l'ai perdu.
Brennan : Quoi?
Dale :Tu veux en venir où, là?
Robert Doback : Ne perdez pas votre dinosaure.
Vous savez je détestais votre comportement d'avant, je vous détestais mais ça me fait trop mal que vous soyez devenu si fades et normaux, vous n’êtes pas obligez de m'écoutez.
Mais "Prestige Wolrdwide", c'est... c'est ça que vous devriez faire
Dale : Tu veux dire qu'on devrait se lancer
Robert Doback : C'est ce que je veux dire...
Frangins Malgré Eux - Adam Mckay (2008)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire